marți, 8 decembrie 2009

Criză... de timp

Marchez zilnic în semne de carte zeci de linkuri cu analize economice, cărţi, articole sau cercetări efectuate cu gândul că voi reveni la ele mai târziu când voi avea timp. Am copiat din internet colecţii întregi de cărţi, pe unele chiar le-am imprimat dar nu am mai apucat să le citesc.

Uneori oamenii din jurul meu mă instigă, alteori eu însumi sunt vinovată. Nu pot să trec pe alături. Gândesc mereu că va veni o zi în care chiar voi avea nevoie de o anumită informaţie şi nu o voi putea găsi. Ce-i în computerul meu e sigur, restul e tehnologie. Din aceleaşi considerente am adunat o colecţie de filme dragi sufletului, filme vechi, pe care le-am găsit cu greu prin internet, le-am revăzut iar acum îmi este atât de greu să iau decizia de a le şterge.

Ultima escapadă a fost cu campania „O carte pentru biblioteca ta” lansată de „Timpul”. Aici chiar nu sunt vinovată! M-am trezit cu un apel pe la 6 dimineaţa în care eram întrebată:

- Tu vrei carte?
- Carte? Ce-i cu tine? Ce fel de carte la 6 dimineaţa?
- Carte din colecţia „Timpul”. Hai zi repede că eu sunt la chioşc.
- Cumpără! O să citesc când ies la pensie!

Am spus asta mecanic, fără să mă gândesc dacă am sau nu nevoie, dacă am citit-o sau nu. Nici măcar nu am reţinut bine titlul cărţii.

În colecţia asta am găsit şi cărţi pe care le-am recitit cu plăcere (Maytrei de exemplu) dar şi cărţi de care am fost dezamăgită (Biografii necenzurate a oamenilor celebri), dar le-am cumpărat pe toate fără urmă de regret. Ştiu că va veni şi timpul lor.

Mă grăbes întotdeauna să citesc cît mai mult, să reuşesc cît mai multe şi oricît de mult nu aş încerca am în permanenţă senzaţia că îmi scapă o groază de lucruri. Deja nu mai reacţionez de loc la faza: „Cum tu nu ştii asta?!” şi răspund de fiecare dată la fel : „Sunt prea tînără (a se citi proastă)! Ehe, las’ că recuperez eu!” Sunt surprinsă cum unii reuşesc să facă atîtea. Îi admir sincer.

Sunt încă atîtea obiective în lista mea de priorităţi, încît nu ştiu dacă ajunge o viaţă pentru toate astea. Da’ să le luăm pe rînd. Cred că încep cu concediul, nu?

4 comentarii:

  1. :)

    M-am regăsit!!!

    Să te odihneşti bine şi poate ne vedem cumva pe la vreun Erudit sau aşa pur şi simplu că eu vin acasă :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Ne vedem neaparat, mai ales ca suntem aproape vecine :-) Pe cind se prevede revenirea?

    RăspundețiȘtergere
  3. aproape vecine?

    a, daaa..am uitat că tu mai trăieşti la serviciu :))))

    pe miercuri!

    RăspundețiȘtergere