luni, 28 septembrie 2009

O dimineaţă perfectă


Mă trezesc fără nici un chef şi mă gîndesc ce bine ar fi totuşi să mai fie un week-end alături. Dar mă dau jos din pat imediat la gîndul că stabilisem nişte scopuri pentru astazi care trebuie atinse şi asta mă mobilizează. Parcă n-am făcut nimic deosebit in week-end şi totuşi mă simt atît de obosită, sau tocmai de asta. Sună celulalur. Cineva de la birou. Răspund mecanic:
- Da?
- Bună dimineața domnişoară!
- Bună…
- Tu ai pățit ceva?
- Aaa, parcă nu…
- Vii?
- Aha, acuși…
- Bei ceva?
- Da, tequila de Bucovăţ[1] zic eu somnoroasă şi închid.

Ajung la oficiu pe jumătate adormită încă, deschid ușa de la intrare şi mă izbeşte imediat un miros plăcut de cafea proaspăt făcută încât mă trezesc pe loc şi zâmbesc automat la vederea colegului meu. Ah drăguţul de el, ce-o fi căutând la ora asta matinală la serviciu şi încă luni?! Înţeleg eu om fără obligaţii pot să-mi permit, dar el are 2 fete acasă. Mă abţin să-l întreb (Nu m-am uitat încă la ceas în dimineaţa asta şi risc să mă trezesc cu întrebări incomode de gen „da ce-ai făcut dragă în noaptea asta de n-ai apucat să dormi?” Am şi răspunsul pregătit că de, m-am uitat la un film de groază, apropo tot la recomandarea lor. Au profitat de faptul că m-am mutat în alt apartament.) şi merg mai departe.
Pe birou mă aşteaptă deja o cană mare de ceai aromat (eu nu beau cafea deşi mă topesc după mirosul care împânzește biroul în dimineţile răcoroase de toamnă). Aha, asta e tequila... ce bine că am gusturi previzibile (şi colegi drăguţi). Aroma şi aburii ce se ridică ca nişte nouraşi fini mă îmbată iar eu radiez de fericire. Cît de puţin e nevoie pentru asta. Îmi scot haina, conectez computerul şi mi se duce toată dispoziţia cînd văd lista de deadline-uri (aşa mă întîmpină în fiecare dimineaţă computerul meu). Ridic ochii şi întreb: „auzi Victor, tu eşti sigur că computerul asta nu are nimic??? Eu cred că el vrea prea multe de la mine!!!” Tăcere... Peste cîteva clipe intervine alt coleg (nu ştiu cine e mai somnoros dintre noi ) „da, cred că ţi-a dus dorul şi nu e singurul ” şi îmi pune pe masă o listă de persoane care m-au căutat telefonic. Mda..., prevăd deja că cineva o să doarmă azi la birou... Pînă atunci însă... ce poate fi mai plăcut decît savoarea unui ceai în compania colegilor? Deci, băieţi ce ziceaţi că aţi făcut în week-end? Ce dimineaţă frumoasă şi ce început perfect de săptămînă!

Să aveţi o săptămînă cît mai productivă şi sper eu cu cît mai puţine deadline-uri :)!



[1] Jargon EG, băutură obţinută prin fermentarea prunelor iar ulterior prin distilare.

12 comentarii:

  1. Iulia, foarte frumos... Si la ce ora ai ajuns la serviciu?

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai in primea noapte dormita in casa noua se presupunea ca trebuie sa visezi ursitul, da tu ce faci te uiti la filme de groaza? Ce ai visat totuşi?

    RăspundețiȘtergere
  3. Vic, multumesc mult. Dupa ora postarii reiese ca dupa 10:00

    Serj, ah da, asa se presupunea. De fapt am dormit foarte bine (filmul nu mi-a influientat visele) si am visat frumos, doar ca ma indoiesc ca cel pe care l-am visat e si ursitul (povesti, eu nu sunt superstitioasa).

    RăspundețiȘtergere
  4. mi-ai stîrnit un dor imens de EVM ..:((((

    frumoasă dimineaţă .

    RăspundețiȘtergere
  5. Irinus, pai mai treci pe acasa, sunt sigura ca si EVM-ul iti duce dorul...

    RăspundețiȘtergere
  6. Ai un dar bun de a scrie...poate te faci scriitor...

    RăspundețiȘtergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  8. Sandu, bine ai venit in ospetie si multumesc mult :)
    Sunt economist, intr-un fel sau altul sunt deja scriitor doar ca de alt profil. Ma gindeam intr-o zi ca daca as lua-o de la inceput cred ca as alege sa merg in fron office la o banca, tu insa m-ai facut sa-mi reconsider optiunile... :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Mda, se vede ca lucrul cel mai dorit si solicitat intr-o zi de luni este...patul, insotit de un somn bun si relaxant:-)) Oare de ce nu instaleaza nimeni paturi la birou...:-)
    "Tequila de Bucovat" - interesanta notiune, pentru mine e ceva absolut nou. Propun sa fie completata lista bauturilor celebre cu asa "specii", ca: brandy de Donduseni, whisky de Calarasi, rom de Giurgiulesti (fiindca-i port maritim), vodka de Tintareni...:-)

    Apropo, Iulia, felicitari cu ocazia intrarii in lumea bloggerilor si bravo ca gasesti timp pentru a-ti reflecta gindurile in mod public pe aceasta pagina! Fie ca inspiratia ta si cititorii fideli sa ramina mereu parte indispensabila a acestui blog!

    RăspundețiȘtergere
  10. Eugen, excelenta idee, astept si alte denumiri de branduri... :-). Dar ce legatura are romul cu portul?
    Cu insiratia stau bine(ma inspira toti oamenii deosebiti din jurul meu) iata cu timpul cam greu, dar ma angajez public sa dedic mai mult timp blogului. Cu asemenea cititori, este o adevarata placere...

    P.S: cind te vedem la casa ta?

    RăspundețiȘtergere
  11. Oops, dar in privinta casei nu prea am inteles chestia... A, cred ca ai in vedere casa=blog :-) Daca asa, atunci pot sa spun ca nu va fi degraba, voi avea nevoie sa-mi organizez gindurile, timpul etc. Cind voi simti adevarata necesitate sa scriu si sa scriu, poate atunci...
    Dar romul la mine se asociaza, in mod clasic, cu o bautura a piratilor, de aici si legatura cu portul :-)

    RăspundețiȘtergere
  12. Da, la casa=blog ma refeream :-)Sper sa fie cit mai curind totusi...

    Frumoasa asociere (rom=port), nu m-am gindit la asta...

    RăspundețiȘtergere